امور کنسولی

تایید اسناد تجاری و بازرگانی

تایید اسناد تجاری و بازرگانی

اوراق و اسناد تجاری بطور معمول در اشکال زیر برای تسجیل ارایه می‌شوند:

  1. گواهی مبدا (CERTIFICATE OF ORIGIN )
  2. صورت حساب ( SALES INVOICE )
  3. گواهی بهداشتی و یا آنالیز ( HEALTH CERTIFICATE OR CERTIFICATE OF ANALYS )
  4. گواهی حمل (BILL OF LANDING )
  5. وکالتنامه (POWER OF ATTORNEY )
  6. تصدیق اعتبار و سرمایه شرکتها و یا بازرگانان
     (CAPITAL & CREDIT CERTIFICATE OF THE INDIVIDUAL BUSINESSMEN OR COMPANIES)
  7. تصدیق شرکتنامه (ARTICLE OF ASSOCIATION )
  8. انتخاب نماینده (LETTER OF APPOINTING REPRESENTATIVE )
  9.  و .....

 مدارک لازم:

- اصل اوراق و اسناد تجاری که توسط وزارت امور خارجه هلند مورد تصدیق قرار گرفته اند به همراه یک نسخه تصویر خوانا از کلیه مدارک ارائه شده
-  پرداخت هزینه تأیید و تصدیق اسناد در محل نمایندگی (با PIN ) بر اساس نرخ تعرفه‌ها

توجه:

- چنانچه در اسناد و مدارک تجاری ارائه شده، مبلغ قید شده باشد، طبق آئین نامه تعرفه خدمات کنسولی هزینه تأیید آن محاسبه و اخذ می‌گردد و در صورتی که مبلغ قید نشده باشد، حداکثر تعرفه اخذ خواهد شد.

- روزهای کاری بخش تأیید اسناد تجاری سه شنبه و جمعه بین ساعات 14 الی 16 می‌باشد.

 - آدرس وزارت امورخارجه هلند برای تایید اسناد:

(Ministry of Foreign Affairs

Consular Service Centre (CDC

Rijnstraat 8 2515 XP The Hague

 

شرایط انجام کار:

الف- مهر و امضای مراجع ذیصلاح محل ذیل اسناد مورد تسجیل، می‌بایست معتبر و با نمونه مهر و امضای موجود درآرشیو بخش کنسولی نمایندگی کاملاً مطابقت داشته باشند.
ب- تسجیل مدارک مخدوشه یا دارای خط خوردگی و لاک گرفتگی امکان پذیر نمی‌باشد.
پ- چنانچه صورتحساب فروش فاقد جمع بهای کالا باشد و یا درخواست تسجیل گواهی مبداء و گواهی بهداشتی یا آنالیز بدون ارایه صورتحساب باشد بر اساس مقررات حداکثر هزینه مندرج در تعرفه کنسولی از متقاضی تسجیل اخذ می‌گردد.
ت- بابت تسجیل نسخه‌های دوم یا سوم و یا بیشتر (صورت حساب, گواهی منشاء و ..... که با حروف "B","C" و .... علامت گذاری شده و همانند نسخه اول می‌باشند می‌بایست همانند اصل آنها دارای مهر و امضای مراجع معتبر باشند. 
برای رویت تعرفه‌های تایید اسناد اینجا را مطالعه کنید. (نرخ تعرفه اسناد تجاری)