امور کنسولی

تشکیل پرونده دانشجویی

برای استفاده از تسهیلات دانشجوئی مانند گذرنامه رایگان و درج مهر خروج دانشجویی و استفاده از تسهیلات مربوط به ارز دانشجوئی، تشکیل پرونده دانشجویی در سامانه میخک ضروری می باشد.

به همین منظور قبل از هر چیز می بایست با ثبت نام  در سامانه میخک نسبت تشکیل پرونده دانشجویی اقدام نمائید و در حفظ و نگهداری نام کاربری و کلمه عبور خود در سامانه مذکور اهنمام جدی داشته باشید.

 

برای ثبت نام و تشکیل پرونده دانشجویی لازم است مدارک ذیل را قبلا اسکن نموده و برای بارگذاری آماده داشته باشید.

-          کارت ملی یا شناسنامه متقاضی

-          گذرنامه متقاضی

-          کارت اقامت متقاضی

-          آخرین مدرک تحصیلی (چنانچه مدرک تحصیلی قبلی شما از ایران است نیازی به ترجمه انگلیسی آن نیست و صرفا تصویر دانشنامه به زبان فارسی را بارگذاری کنید.)

-          عکس جدید گذرنامه ای

پس از ثبت نام و تشکیل پرونده دانشجویی در سامانه میخک، می بایست نسبت به بارگذاری درخواست گواهی اشتغال به تحصیل اقدام نمائید.

به همین منظور نیز می بایست قبلا گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه با تاریخ جدید و ممهور به مهر را از دانشگاه محل تحصیل دریافت نموده و با کیفیت مناسب اسکن کرده و برای بارگذاری آماده داشته باشید و پس از طرح درخواست تائید گواهی، کد رهگیری مربوط به تائید گواهی تحصیلی را دریافت نمائید.

پس از تائید گواهی تحصیلی می توانید از قسمت بررسی صحت مدرک، مدرک تایید شده را دریافت نمائید.

توجه داشته باشید اگرهمزمان و با هر زمان و در طول تحصیل به هر دلیلی نیاز به تائید گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدارک فارغ التحصیلی خود داشتید، می بایست درخواست تائید گواهی خود را از طریق همین سامانه و با همین حساب کاربری انجام داده و تصویر آنها را بارگذاری کرده و کد رهگیری دریافت نموده و سپس با بخش دانشجویی کنسولی برای تایید آن هماهنگی نمایید.

و اگر مدارک را به صورت پستی ارسال می کنید برای اعاده گواهی (های) تائید شده مورد نیاز خود، یک عدد پاکت خالی تمبردار با آدرس دقیق خود را نیز ارسال کنید.  

توجه:

  • اصل گواهی های اشتغال به تحصیل در دانشگاه می بایست در ترم تحصیلی جاری از سوی مقامات صلاحیت دار دانشگاه و به زبان انگلیسی صادر شده باشد و در آن به سال شروع به تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس، دکتری عمومی، دکتری تخصصی) دانشجو اشاره شده باشد.
  • متقاضیان استفاده از معافیت تحصیلی می بایست فرم درخواست مربوط به آن را نیز از سایت جامع کنسولی دریافت و تکمیل نموده و همراه سایر مدارک ارسال نمایند.
  • در صورت انقضاء سنوات معافیت تحصیلی بایستی پس از تائید گواهی اشتغال به تحصیل مبنی بر تمدید سنوات را تائید و پس از ارائه به وزارت علوم یا بهداشت(حسب مورد) و مکاتبه با سازمان وظیفه عمومی در مورد تمدید سنوات اقدام نمایند.
  • در صورت تغییر دانشگاه یا مقطع باید وزارت علوم یا بهداشت(حسب مورد) را مطلع نمود و موافقت آنان را اخذ نمایند.