امور کنسولی

کارت شناسایی هوشمند ملی

کارت هوشمند ملی

به موجب ماده 38 قانون ثبت احوال و ماده 2 قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی ده رقمی‌برای کلیه اتباع ایرانی و کاربردی شدن کارت شناسایی ملی، کلیه هموطنان ارجمند ساکن هلند که به سن 15 سال تمام رسیده و دارای شناسنامه عکس‌دار معتبر جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، می‌توانند با تعیین وقت قبلی و به صورت حضوری و همراه داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی به این سفارت مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز:
1- تکمیل فرم درخواست کارت هوشمند ملی. (نمونه فرم)

توجه داشته باشید نوشتن نشانی کامل ایران به همراه کد پستی دقیق و شماره موبایل فعال ایران در فرم مذکور الزامی می‌باشد. ضمناً لازم نیست موبایل به نام متقاضی باشد.

2- اصل شناسنامه عکس‌دار متقاضی (با توجه به ضرورت اسکن اصل شناسنامه در سیستم، امکان قبول تصویر تأیید شده شناسنامه میسر نمی‌باشد. کسانی که شناسنامه قدیمی جلد قرمز دارند، لازم است همزمان در همان روز درخواست کارت ملی، درخواست تعویض شناسنامه را نیز بدهند در این خصوص، حتماًٌ بخش تعویض شناسنامه در سایت سفارت را مطالعه کنید.)

3- فقط افراد دارای معلولیت حرکتی، حتماً یک قطعه عکس پرسنلی جدید رنگی با پشت زمینه سفید و بدون عینک، کلاه، شال گردن و کروات به همراه داشته باشند.

4- پرداخت مبلغ 25 یورو بعنوان هزینه صدور کارت هوشمند ملی (این مبلغ در محل سفارت قابل واریز می‌باشد.)

توجه توجه: 
- با توجه به ضرورت گرفتن عکس و اثر انگشتان بصورت آنلاین، دریافت این خدمت فقط با مراجعه حضوری و نوبت قبلی میسر می‌باشد. 

- با توجه به لزوم گرفتن عکس در محل سفارت با دوربین متصل به سیستم، ضروری است خانم‌های محترم با حجاب کامل و بدون هرگونه آرایش، کاشت مژه مصنوعی و پیرسینگ در ناحیه صورت، مراجعه نمایند.

- برای تعیین وقت لازم است درخواست خود و همراهان خود را از طریق واتساپ و یا تلگرام به شماره تلفن 31639134729ارسال نموده و پس از تعیین وقت توسط همکاران ما در سفارت، با مدارک کامل به گیشه 2 بخش کنسولی مراجعه نمائید. 
- بدیهی است با توجه به محدود بودن پذیرش درخواست در هر روز، از پذیرش افراد بدون نوبت قبلی معذوریم. ضمناً با مدارک کامل و فرم تکمیل شده به سفارت مراجعه نمایید. چنانچه به هر دلیلی نوبت خود را از دست بدهید، لازم است مجدداً با دریافت نوبت جدید به سفارت مراجعه کنید.
- پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت و فعال نمودن آن در سیستم، مجدداً به صورت حضوری مراجعه نمایند.
- افرادی که قبلاً در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند لازم است در زمان سفر به ایران کارت خود را دریافت نمایند و امکان ارائه درخواست مجدد و یا دریافت کارت ملی این افراد از سفارت میسر نمی‌باشد.
- جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات قوانین و مقررات کنسولی، می‌توانید در کانال تلگرامی‌کنسولی ((https://t.me/consuly) ) عضو شوید.